Niagara Falls

1 oktober 2018 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Deze week was een redelijk normale week waar niet echt veel in gebeurt is. Ik ben met wat andere au pairs naar Starbucks geweest en ik heb een gesprek gehad met mijn host parents waarin ze aangaven dat ze erg tevreden waren over mij. Alleen woensdag was een beetje een stress dag. De jongens waren vroeger uit dus rond 13.00 thuis, om 13.30 moesten we in het dorp verder staan voor een kinderfeest en moesten de kids gegeten hebben. Ook was er nog geen cadeau, dus nadat ik alle kids heb afgezet ging ik in de ochtend snel de winkel in voor een cadeau. Ik race naar huis en maak lunch klaar en zorg daarbij ook dat de kinderen alles hebben voor het springen in het trampoline park en voetbal in de avond. Ik ben op tijd vertrokken en heb de jongens opgehaald bij de bushalte, ze hebben in de auto lunch op en zich omgekleed om net op tijd aan te komen bij het feest. Rond 15.00/15.30 was het afgelopen dus sprongen we weer in de auto om naar de voetbal te rijden waar we gelukkig ook precies op tijd waren. Dat was wel even een stress dagje.

IMG_7847

Vrijdag heb ik even in de ochtend gewerkt en daarna ben ik gedropt bij de bushalte om naar Canada te gaan. We hebben erg lang in de bus gezeten en we hadden nog een extra 2 uur vertraging door een lekke band. Onderweg heb ik gelukkig veel meiden leren kennen (ik was namelijk stoer en ging alleen) en er waren ook twee Nederlandse meiden mee. Op de heenweg heb ik erg veel gesprekken gevoerd met mijn Italiaanse busmaatje. Rond 21.00 kwamen we dan eindelijk bij het hotel aan. Ik heb mijn spullen uitgepakt en ben weer op pad gegaan met een van de Nederlandse meiden om het vuurwerk te gaan kijken en even Niagara te zien als het donker is. We zijn ook nog even naar het Hard Rock Café geweest en hebben wat pizza op. Rond 1.00 ben ik toch maar gaan slapen.IMG_7870

IMG_7949Zaterdag heb ik een erg goed ontbijt op in het hotel en zijn we met de hele groep au pairs vetrokken naar de Behind the Falls. Onderweg ben ik de meeste kwijt geraakt maar kwam ik de andere Nederlandse meid tegen waar ik bijna de hele dag mee op pad ben geweest. In Behind the Falls ga je in tunnels achter de waterval en kan je bijna naast de waterval staan, dit was toch best gaaf om te zien. Daarna zijn we naar de Hornboat tour geweest waar je met de boot naar de Falls vaart. Ik en de andere Nederlandse besloten om te gaan zijlijnen langs de Falls, dus zijn we hier kaartjes voor gaan kopen, we konden helaas pas om 16.00 uur en het was nu ongeveer 13.30 dus zijn we naar het Hard Rock Café geweest om een cocktail te drinken en wat nacho's te eten. Toen was het toch echt tijd om te gaan, maar toen we aankwamen zeiden ze dat er te veel wind was dus ze even stil lagen als het ons te lang zou duren zouden we ons geld terug kunnen krijgen. We hebben ongeveer 15 minuten gewacht en toen begonnen ze al weer met ziplijnen. Na nog even wachten waren wij dan toch echt aan de beurt (ik heb een video gemaakt die ik binnenkort deel en daar kan je zien hoe gespannen ik eruit zie). Het uitzicht was super!IMG_7944

Na het ziplijnen was het tijd voor wat ijs en daarna hebben we de andere meiden weer gevonden. Na nog een cocktail zouden we naar de winkel gaan want de meiden en ik zouden uitgaan in de avond. Hele avonturen gehad onderweg omdat iedereen al redelijk wat op had en ik liep daar als mede-mom van de groep bij. Rond 21.30 zouden we uitgaan maar twee meiden hadden nog kaartjes voor wat attracties dus ging ik samen met de Nederlandse pizza eten en zijn we daarna naar de club gegaan. We hebben vooral mensen uitgelachen om hoe ze dansten en we zijn rond 00.00 weer terug gegaan naar het hotel (ik begon langzaam aan verkouden te worden op mijn trip dus mijn keel begon lastig te doen). We zouden in haar kamer gewoon wat gaan chillen maar dat is toch iets anders afgelopen. We kwamen aan en zagen een bewaker  buiten de kamer staan, we dachten er niet veel van dus gingen naar binnen. Onze monden vielen open want de kamer zat vol met mensen. Blijkbaar gaf 1 van haar kamergenoten een groot feest in de kamer, zijzelf was erg dronken. Wij zijn snel maar naar mijn kamer gegaan. Ik kreeg gelukkig een berichtje dat mijn kamergenoot niet in onze kamer sliep dus kon ze gelukkig bij mij blijven en hoefde ze niet terug naar de feestkamer.

IMG_7961

IMG_7964Zondag werd ik wakker en lag mijn kamergenoot toch op de grond te slapen (oeps), we zijn gaan ontbijten en naar de bus gegaan om onze lange rit naar huis weer te houden. Inmiddels was mijn verkoudheid verder ontwikkeld dus ik leek super hangover te zijn. Ik heb in de bus zo veel mogelijk geslapen, want de combinatie wagenziekte en verkoudheid was niet geweldig. De terugrit ging redelijk snel en rond 20.30 was ik weer bijna thuis.

Mijn hostmom had een Uber voor mij geregeld (ik helemaal stress, nog nooit een Uber gebruikt). De Uber kon de bus niet vinden en heeft de rit gecanceld, maar die konden we gelukkig opnieuw boeken. Rond 21.20 was ik dan eindelijk thuis en ook erg snel in slaap van het lange, zware maar erg leuke weekend. In de ochtend mocht ik er namelijk ook weer om 6.00 uit en aan het werk.

1. Tony:
    1 oktober 2018
    Nou misschien hectisch maar het leek me toch een supergave week als ik het zo lees!
  2. Oma:
    1 oktober 2018
    Zo jij maakt wat mee maar wel super gaaf vooral de waterval. Ben heel benieuwd naar de video van het ziplijnen lijkt me best eng. Hoop dat het met je verkoudheid mee valt. Groetjes8
  3. Joke:
    1 oktober 2018
    Zo Danique dan heb je wel veel moois gezien denk ik. Was wel wat stress waard. Ik ben heel benieuwd naar de video want het lijkt me super om die waterval te zien. Buiten je werk en verantwoording gebeuren er ook super leuke dingen. Nog heel veel succes en plezier
  4. Ron:
    1 oktober 2018
    The falls...i love that place...we return there whenever we can...
    Ziplijn looked awesome...but with me fear if heights.....
    Good to see you re having so much fun....xxx
  5. Mum:
    1 oktober 2018
    Wat een ontzettend gaaf avontuur weer en wat ontzettend dapper dat je helemaal in je eentje naar de waterval bent gegaan!! Nog 208 dagen (verneem ik net uit betrouwbare bron) en dan mag je ons de omgeving laten zien, can’t wait!!!
  6. Colin:
    1 oktober 2018
    Echt super gaafffff, slightly jealous en vooral proudddd