De vlaag van verdriet

10 december 2018 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Soms heb je ineens een vlaag van verdriet. De ene keer duurt die 10 minuten en de andere keer 2 uur. Op dat moment mis ik iedereen zo erg en wil ik de tijd vooruit zetten naar het moment dat ik weer thuis ben. Andere momenten denk ik daar totaal niet aan en ben ik zo druk bezig. Dat betekend niet dat ik niet gelukkig ben hier, want wat ik hier doe is zo ontzettend gaaf ik mis mijn vrienden en familie er gewoon erg bij. Misschien nu kerst komt is dat gevoel wat meer aanwezig, maar ik ga sterk door voor mijn jaar hier!

Maandag werd ik wakker en voelde ik mij veel beter dan de rest van het weekend. Ik had zondag nog een banaan gegeten en die was binnen gebleven en begon dus met goede hoop maandag. Echter toen ik een deel van de ochtend had gehad en bezig was merkte ik dat mijn lichaam nog niet helemaal beter was. Ik ben wel even naar de boekenwinkel gegaan in de hoop een boek te vinden, die ik dus niet kon vinden. Vervolgens ben ik nog even lang walmart geweest maar ook daar kon ik hem niet vinden en heb ik het ook maar opgegeven.  Ik heb eindelijk mijn boeken gedoneerd aan de  bibliotheek en in de boekenwinkel. Na al het lopen door de winkels voelde ik mij veel beter dus besloot mijzelf te trakteren op een lekker broodje en daar heb ik zeker van genoten. Helaas voelde ik mij aan het einde van de middag niet veel beter dan ik mij in het weekend gevoeld had. Achja hopen dan maar dat het snel voorbij is.

Disndag was weer een normale dag maar ik had op de een of andere manier het idee dat de dag heel lang duurde. Woensdag ging ik voor het eerst de kinderen ophalen met de auto van school, dus moesten de kids erop vertrouwen dat ik goed zou rijden. Vervolgens had de oudste ook een playdate dus had ik een extra kind erbij. Overdag hield ik mij vooral bezig met videobellen en tekenen. De playdate ging super goed en ze zijn heel de middag lekker aan het spelen geweest terwijl ik een boekje kon lezen.

IMG_9247Donderdag was de oudste jarig en werd al 9 jaar. In de ochtend hebben we voor hem een verjaardagsontbijt gemaakt en in de avond hadden we groot feest. Hij was al weken zo zenuwachtig voor zijn cadeau’s en was gelukkig erg blij met wat hij kreeg.

Vrijdag was weer een normaal dagje, de oudste mocht vandaag alleen in zijn pyjama naar school en kon er niet blijer over zijn dat hij gym had in zijn pyjama. IMG_9252

Zaterdag had ik een relax dagje en in de avond kid duty. De middelste had een playdate dus had ik even 4 kids, maar dat ging gelukkig goed. In de avond hebben we films gekeken en ijs gegeten.

Zondag begon ik de dag met een lange sessie verstoppertje met de kids, waarbij ik 15 minuten onvindbaar was door in bad te gaan zitten (natuurlijk in het donker en zonder water). De rest van de ochtend heb ik nog even met ze doorgebracht en in de middag las ik mijn tweede boek van het weekend uit. In de avond keken we met het hele gezin football en aten we snacks om later nog even lekker te genieten van mijn boek.

1. Ron:
    10 december 2018
    The birthday treats look delish...
    We struggle too with not having you and Colin around us during sinterklaas...some days are easier than others....
    Keep going you re doing great...love you lots xxx
  2. Piet en Toos:
    Het Komt allemaal goed hoor vele gr Piet entoos
  3. Anja:
    10 december 2018
    Denk maar lekker aan je vakantie tijdens Kerst.
    Daar lekker genieten en dan zitten we alweer in 2019.
    Vliegt voorbij.....
  4. Joke:
    10 december 2018
    Inderdaad soms sombere dagen inde kerstperiode maar dat gaat gelukkig ook weer over lees ik. Gr, en geniet van de mooie momenten
  5. Inge:
    10 december 2018
    Balen die verdrietige momenten, gelukkig staan er ook mooie momenten tegenover en voel je je wel op je plaats daar in het verre USA. Wel goed dat je weet dat die verdrietige momenten ook weer overgaan. En soms moet je gewoon effe medelijden hebben met jezelf, mag best hoor. Dat snapt iedereen. Maar wél die vrolijke Danique blijven die je in je hart bent hoor!! Have fun (en soms gewoon even niet)
  6. Mum:
    11 december 2018
    Het jaar is al weer bijna voorbij en als het eenmaal 2019 is zullen de laatste maanden ook voorbij vliegen. Je hebt dan ook ontzettend leuke dingen om weer naar uit te kijken!! Voor je het weet ben je dan weer terug in Nederland! 😘