Ik voel mij rot

4 maart 2019 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Eigenlijk sinds dat 2019 is begonnen heb ik bijna geen nacht volledig door de nacht geslapen. Elke nacht wordt ik minimaal 1 of 2 keer wakker, of het nu komt door te veel nadenken of om andere redenen zoals dromen, over het algemeen voel ik mij niet geweldig. Een droom die ook nu al mijn gehele au pair tijd voorkomt is dat ik droom dat ik terug ben in Nederland, of het nu is voor een weekendje of aan het einde van mijn jaar, als ik wakker word voel ik mij erg rot omdat ik hier zit en alleen ben. Ja een nadeel van hier zitten is dat mijn vrienden en familie in Nederland zitten en ik er hier toch een beetje alleen voor sta. Ook in mijn privé-leven loopt het soms niet allemaal soepel wat het hier nog een beetje moeilijker maakt.

Deze week was officieel mijn 7 maanden in Amerika dag en dat betekend dat ik over 5,5 maand terug ben. Ik doe erg mijn best om in het hier en nu te leven, maar ik kan echt niet wachten tot ik weer terug ben. Als ik nu terug zou kunnen in de tijd zou ik tegen mijzelf zeggen: ''6 maanden au pair zijn en weg zijn van huis is genoeg.'' Ik heb ook zeker respect voor de mensen die 2 jaar weg kunnen zijn van huis, ik merk zelf gewoon dat 1 jaar van huis weg zijn te lang is. Dus even kort: ik mis mijn vrienden en familie gewoon te veel om hier zo lang te zitten.

Even aan de positieve kant dinsdag is Colin hier en ga ik proberen om alle negativiteit weg te stoppen dan.

IMG_0491

Maandag begon het ritme weer en gingen de kids naar school. Dinsdag besloten we samen pizza te maken als avondeten, dus heb ik samen met de jongens heerlijke pizza's gemaakt. Donderdag begon het weer te sneeuwen, maar ik moet zeggen dat het mooie sneeuw was. Donderdag heb ik ook nog even met Colin, Ron en Anja kunnen videobellen (de laatste keer voordat Colin aan de andere kant van de camera staat) De week was verder niet heel speciaal.

IMG_0497

In het weekend had de oudste een basketbal toernooi en heeft hij zaterdag de eerste wedstrijd gewonnen. In de avond zijn we dan ook met zijn alle uit eten gegaan als overwinning viering. Zondag hadden ze minder geluk en verloren ze, maar toch hadden we een speciaal avondeten om het basketbal seizoen goed af te sluiten. Ik heb in het weekend veel met de jongens wat spelletjes gespeeld op de switch en de xbox, wat zowel de jongens als ik erg leuk vonden. Zondagnacht wordt er een sneeuwstorm verwacht dus maandag zullen de kids waarschijnlijk niet naar school gaan. De sneeuw mag van mij wel over zijn.

1. Ron:
    4 maart 2019
    Hold on danique...help is on its way....lets make plan for when you re back...🤗
  2. Anja:
    4 maart 2019
    Ik wil best een paar maanden met je ruilen.
    Jij hier en ik daar.
    Het liefste wil ik dan in Amerika blijven.
    Nog even geduld en dan zie je ze allemaal voorbij komen in Amerika
  3. Joke:
    4 maart 2019
    Nog even doorzetten Danique, is heel gewoon dat je familie en vrienden mist. Maar komt goed hoor. Nu kun je lekker uitkijken naar je bezoek. Veel plezier daar nog.
  4. Tony:
    4 maart 2019
    Colin bijna bij je, daar kun je even op teren! Dan komen wij er aan, we zijn al aan het aftellen en hebben er zin in! Je moet niet teveel over "In Nederland zijn" nadenken. Het is hier ook maar gewoon Nederland en na een tijdje ook maar weer heel gewoon. Daar kun je heel je leven nog doorbrengen!

Laat dat je plezier in Sudbury niet in de weg staan, want dat is het gevaar! En verder eigenlijk wat Anja zegt :)

Dus kop op, even doorzetten en weet: geluk maar je zelf. Zorg dus dat wanneer je terug in nederland bent je met heel veel plezier en een beetje heimwee terugdenkt aan "The bay state"!
  5. Inge:
    4 maart 2019
    Pfff lastig hoor, als je je zo alleen voelt. Lijkt me best moeilijk, je zit in het geweldige Amerika in een geweldig avontuur en toch voel je je soms zo rot!!
    Maar de komende maanden zie je in ieder geval weer een paar mensen voor je neus staan, ga maar vast genieten van de voorpret en probeer de sombere gedachten een beetje luchtiger te zien (makkelijk praten vanaf hier, ik weet het. Maar ik gun je gewoon alle plezier daar!!!!)
    Hold on Danique!!!