Zon, water en Pam

27 mei 2019 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Het moment dat Pam vrijdag nog even belt en je tot morgen kan zeggen is het beste wat je in een lange tijd kan doen. Zaterdag heb ik nog ontbeten met het gezin en ben daarna met de bus richting het vliegveld gegaan. Aangezien ik altijd geluk heb met vluchten kuch kuch, had ik deze keer ook een vertraagde vlucht van twee uur. Nouja dan maar lekker spelletjes spelen op het vliegveld en kipnuggets eten. De mensen bij Wendy’s hadden een fout gemaakt en gaven mij 10 nuggets in plaats van 6. Vervolgens boarden en op naar Orlando.

In orlando aangekomen werd het voor mij wachten. Ik ben door wat winkeltjes gelopen en heb wat spelletjes gespeeld. Ondertussne hield ik songfestival goed in de gaten. Op Pam wachten duurde langer en langer maar rond 20.45 konden wij elkaar weer in de armen sluiten. We zijn met de bus naar het hotel gegaan en zijn daar redelijk snel gaan slapen.

Zondag was onze eerste dag samen in Orlando. We waren beide rond 7 uur wakker en zijn langzaam aan gaan aankleden enzo. We hebben genoten van een ontbijtje en zijn vervolgens op pad gegaan naar de super walmart hier. We hebben een uurtje gelopen maar om 10 uur in de ochtend was het al flink warm, dus dat was een hele opgave. We hebben op ons gemak boodschappen gedaan daar en zijn wat gaan eten om vervolgens naar het hotel te gaan. We hebben hier even het volgende gepland en zijn daarna met de bus naar disney outlet gegaan en na daar even rond te lopen zijn we ook weer richting international drive gegaan. We waren dit keer wat eerder uitgestapt zodat we wat van de winkels enzo konden zien, maar ook om 17.00 is het hier nog heel warm. Ik had nog een beetje water in mij flesje zitten wat na een stukje wandelen zo warm was geworden als een kopje thee.  We hebben snel wat te eten gepakt en ik heb als een student mijn euroknaller hamburger warm gemaakt in onze magnetron. Na ons avondeten zijn we even gaan zwemmen voor een uurtje en vervolgens was het tijd voor een douche en een filmpje.

IMG_2817

Maandag was onze eerste parkdag en gingen we naar seaworld. We begonnen met een goed ontbijt en gingen op pad met de bus. We waren mooi op tijd bij het park en waren dan ook de eersten die voet zetten in het park. We moesten nog even wachten maar begonnen met de gaafste achtbaan ever: manta. Daarna was het roggen aaien en dolfijnen zien spelen. Vol in de zon hebben we de dolfijnen show gezien, waar we beide toch even een traantje moesten laten en na de dolfijnen was het rennen naar de orka show. Pam die voor het eerst Orka’s zag was toch wel heel enthousiast. Daarna op naar sesamstraat waar we op de foto gingen met Bert en Ernie, Cookie monster en Elmo. De rest van de dag hebben we vooral attracties gedaan waaronder een waterride. We hebben dik een uur in de volle zon gestaan en de attractie ging twee keer stuk, maar we zijn er wel in geweest. We kwamen er door en doorweekt uit en onze kleren kon je zo uitknijpen. Hierna zijn we nog in wat rides geweest en was het tijd om naar huis te gaan. We hebben wat te eten gehaald bij de supermarkt en hebben genoten van noodles en cake als avondeten. We zijn nog even gaan zwemmen en na een douche gaan slapen.

IMG_3154

Dinsdag stond universal studios op de planning. We waren op tijd in het park en om 9.30 hadden we al twee attracties gehad. Na een foto met de nachtbus zijn we diagon alley in gegaan waar we onze ogen uit keken naar alle Harry Potter dingen om ons heen. We zijn in de ride gegaan die echt geweldig was en na ongeveer 2 uur daar te zijn gingen we weer verder. Na diagon alley, fast en furious en daarna the mummy. The mummy was zo goed dat we er gelijk maar nog een keer in gingen. We hebben nog goed geluncht en hebben de rest van de dag wat shows gedaan en wat attracties voor de tweede keer gedaan. In de avond hebben we nog genoten van een hele mooie eindshow in het water en zijn we naar het hotel gegaan.

IMG_3356

Woensdag gingen we naar Island of Adventure. Wij waren de eerste bezoekers in het park en vervolgens ook de eerste bezoekers van de eerste twee attracties die we hebben gedaan. In de ochtend was het nog redelijk rustig en hebben we al flink wat attracties gedaan en een dino ontmoet. Rond de middag werd het toch wat warm dus hebben we onze spullen in een kluisje gedaan en hebben we beide waterattracties gedaan waar we doorweekt uitkwamen. We hebben wat gegeten en zelfs hierna waren wij nog kledder nat. We hebben de Marvel attracties gedaan en hebben daarna wat characters ontmoet om vervolgens ons tweede rondje park te doen. We besloten naar een show te gaan die middenin stopte (we hebben later nog wel de hele show gezien). Deze dag hebben we eigenlijk redelijk rustig aan gedaan maar toch alles kunnen doen. Rond 19.50 gingen we nog snel in Kong, maar daar hadden ze wat problemen en hebben we toch best lang staan wachten. Na deze attractie was het park gesloten en gingen we weer richting hotel.

IMG_3512

Donderdag was de dag. We stonden vroeg op en belde snel even met mama om rond 6.50 het hotel uit te lopen. We kwamen mooi op tijd aan bij discovery cove en hebben hier een goed ontbijt gehad. Gelijk na het ontbijt zijn we met Dolfijnen gaan zwemmen. Dit was een geweldige ervaring, we hebben de dolfijn mogen aaien, een kusje mogen geven en zelfs mee mogen liften met de dolfijn. We hebben afscheid genomen van de dolfijn en hebben de rest van de dag genoten van de gratis snacks en het drinken, een hele goede lunch op, lui geweest in the lazy river en met vissen en roggen gezwommen. Het was een zeer geslaagde dag. We waren wel op tijd in het hotel en hebben hier even gezeten om vervolgens nog even te zwemmen.

IMG_3578

Vrijdag en zaterdag hadden we een extra half dagje Universal waar we beide parken nog even hebben gezien en nog de dingen die we graag wilden doen voor een tweede, derde of vierde keer gedaan. Vrijdagmiddag zijn we naar Disney Springs geweest waar we al even in de Disney stemming konden komen. We begonnen met een coca cola proeverij waar we 16 verschillende frisdranken op hebben uit 16 verschillende landen. We hebben alle winkeltjes even gehad en zijn wat gaan dineren. Na het eten nog even winkeltjes en daarna was het tijd om naar huis te gaan.

IMG_3549

Zondag hebben we eindelijk even goed uit kunnen slapen. We hebben de ochtend lekker rustig in de hotelkamer doorgebracht en hebben even de was gedaan en de afwas gedaan (de kleren hangen nu door de hotelkamer). We zijn daarna even gaan zwemmen en na het zwemmen nog even wat winkelen en eten om in de avond nog even in het zwembad te springen.

We hebben een zeer goede eerste vakantie week gehad. Ik ben zeker even aan het genieten van het lekkere weer en alle mooie dingen die ik hier mag meemaken. Ik ben natuurlijk heel blij dat ik weer met Pam op pad mag en dat wij weer lekker met onze droge humor kunnen genieten van elkaar.

1. Inge:
    27 mei 2019
    Dat klinkt als een héle drukke week, maar als je alleen maar leuke dingen doet in zeer goed gezelschap dan maakt dat allemaal niet uit. Heel veel plezier nog op vakantie en geniet van elkaar.
  2. Joke:
    Wat ‘n leuke week samen zo te zien. Nog heel veel plezier. Super vakantie
  3. Ron:
    27 mei 2019
    What a place orlando is.....let the magic do the work.....enjoy the town and eachother !
  4. Marlou:
    Gaaaaaf!!! Veel plezier nog! X
  5. Mum:
    28 mei 2019
    Wat zien jullie er blij en gelukkig uit, geniet van jullie laatste week!! 😘