Washington Dc

8 april 2019 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Deze week werd het dan eindelijk lekker weer. Ik heb daarom gelukkig veel met de kids buiten kunnen spelen. De week ging eigenlijk wel lekker en ik heb veel met een au pair uit de buurt hier kunnen doen. Zo zijn wij meerdere keren naar de film geweest en ook naar de mall.

IMG_1206

Vrijdag zou ik naar Washington DC vliegen. Ik wilde op tijd op het vliegveld zijn want dit zou mijn eerste keer alleen vliegen worden hier in Amerika, maar ook in mijn leven. Alles liep heel soepel en ik kwam makkelijk door de beveiliging heen. Ik heb mijn gate opgezocht en ben daarna wat lunch gaan halen. Ik moest nog een flinke tijd wachten dus besloot ik maar met mama te bellen. Toen ik net ophing kwam er ineens een melding dat mijn vlucht gecanceld was. Oh nee de stress sloeg uit. Ik ben in de rij gaan staan en na een goede 20 minuten niet wetende wat te doen in de rij te staan was er gelukkig een vervangend vliegtuig geregeld en vloog in nog naar Washington alleen iets later. De vlucht liep heel soepel en ik lande in het mooie en warme Washington. OP het vliegveld nam ik de tram richting de airbnb en zou ik eindelijk Amber weer zien. Na een mooie tocht richting de airbnb hebben Amber en ik even lekker bij kunnen kletsen en zijn we de stad ingegaan voor wat eten. We hebben even een snelle hap gepakt bij de Mac en zijn richting Washington memorial en wat andere memorials gelopen. Even later voegde ook de andere meiden zich bij ons en zijn we met zijn alle naar de airbnb gegaan voor een goede nachtrust.

IMG_1390IMG_1268

Zaterdagochtend besloten we om naar Arlington cemetery te gaan. Dit eindigde alleen in 3 verschillende mensen vragen waar het was, veel keren verkeerd rijden en uiteindelijk maar weer de stad in gaan. Ik en Amber stapte net iets eerder uit voor een nodige plaspauze en hebben wat winkels gehad om vervolgens de andere meiden weer te moeten. We hebben bij daglicht ook even alle memorials gezien en besloten een volle photoshoot te houden bij de bloesem. Na de photoshoot besloten we om een fiets te huren en naar het witte huis te fietsen. Dit was een hele ervaring om door het verkeer te mogen fietsen en eenmaal bij het witte huis moesten we van de politie maar snel oversteken en iedereen moest van het voetpad af. Er was een heel gedoe bij het witte huis waar uiteindelijk ook helikopters en vanalles gebeurde. Wij wisten niet wat er aan de hand was en zijn langzaam aan maar wat avondeten gaan zoeken. Na het avondeten hebben we nog even een heel stuk gelopen en dikke lol gehad met een elektrische step.

IMG_1444

We zijn met zijn alle terug gegaan naar de airbnb waar ik mijn spullen moest pakken en richting het vliegveld moest gaan. Amber heeft mij afgezet bij het metrostation waar ik natuurlijk de verkeerde metro pakte omdat een of andere jongen die uit was op mijn nummer mij aansprak. Ik kwam er gelukkig op tijd achter en kon uit de metro stappen bij het volgende station om de goede te pakken. Dit resulteerde er wel in dat ik 5 minuten te laat was voor mijn bus en 2,5 uur mocht wachten op het busstation voor de nieuwe bus (daar ging dus ook gelijk mijn idee om op het vliegveld te slapen). Ik heb uiteindelijk de bus kunnen pakken waar ik even 10 minuten in heb kunnen slapen en kwam aan bij het goede station. Ik heb vanaf hier een Uber kunnen pakken richting het vliegveld en kwam daar om 4 uur aan. Ik zou om 5.20 kunnen baarden, dus toen ik door de beveiliging was ben ik even gaan bellen met mama en heb vervolgens wat te eten gepakt. Ook in het vliegtuig kon ik maar niet in slaap vallen dus heb ik de zondag eigenlijk bijna de hele dag wat geslapen en tv gekeken. Het was een hele gave trip alleen een beetje vermoeiend.

1. Ron:
    8 april 2019
    Nice one...looking forward to the other travelstories.....xxx
  2. Mum:
    8 april 2019