Fantastisch weekend

3 september 2018 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

IMG_7045Zaterdagochtend ben ik naar Boston gereden om daar Daniëlle te ontmoeten. Wij hebben eerst kaartjes geregeld voor whale watching en het aquarium en zijn gelijk het aquarium in gegaan. We hebben daar roggen geaaid en veel IMG_7053verschillende vissies gezien. Daarna zijn we gelijk op zoek gegaan naar wat te eten en hebben we lekker subway op. Na onze lunch zijn we verder gaan lopen over de freedom trail en hebben veel verschillende dingen van Boston gezien.

Ook zijn we door het park gelopen waar je lekker je stukje rust had, buiten dat waren er veel artiesten en andere entertainers in het park dus hebben we onze ogen uitgekeken. We zijn nog door het stukje Beacon Hill gelopen en hebben genoten van Starbucks aan de rivier.

IMG_7130Toen was het toch echt tijd om richting auto te gaan en zijn we na een leuke dag Boston richting Maine gereden. (Het gezin van Daniëlle had daar een huisje en ik mocht een nachtje blijven). We hebben onderweg pizza gehaald en hebben deze op het strand opgegeten.

Zondag zijn we vroeg opgestaan, onze wekker gaf 5.20 aan. We hebben onze kledingaan gedaan en zijn naar het strand gegaan om te genieten van de zonsopgang. We hebben buiten van een erg mooie zonsopgang mogen genieten ook een erg mooie wandeling gehad over de rotsen.

Na ongeveer 1,5 á 2 uur kwamen we pas weer aan in het huisje. We hebben ons snel opgefrist en zijn naar Salem gereden, het heksendorpje waar in 1692 19 mannen en vrouwen zijn opgehangen omdat ze zogenaamde heksen zouden zijn. In Salem hebben we twee museum achtige dingen gedaan.

De eerste was een live witchtrail in de rechtszaal gebaseerd op de echte vroegere documentatie vande rechtszaal. Daarna gingen we de kelder in waar ze een precieze kopie hadden van de cellen waar de heksen werden vastgehouden voordat ze opgehangen werden.

Hier zagen we verschillende cellen groot en klein, mensen die rijk waren hadden veel ruimte en arme mensen hadden een cel waar ze alleen in konden staan en niet in konden bewegen. Het was rennen om op tijd te zijn bij de volgende maar ook daar kregen we een korte introductie en geschiedenis, hier mochten we ook de kelder in (jeej). Hier alleen kregen we in het kort het verhaal te zien.  We zijn nog kort over debegraafplaats gelopen en zijn we in de auto gestapt naar Boston.

Het was rennen om op tijd te zijn bij de haven voor whale watching. We zijn de boot op gegaan en hebben een flink stuk gevaren voor we bij de juiste plek waren. Na een tijdje zoeken zagen we de eerste walvissen omhoog komen en hebben we genoten van vele walvissen die even hallo kwamen zeggen. We hebben hier een half uur rond gehangen en zijn daarna terug gevaren.

Helaas was de terugreis minder dan de heenreis want de gehele terugreis heb ik zeeziek op de boot gezeten. Gelukkig was ereen aardige meneer die mij koud water aanbood en een meneer die met ons in gesprek ging wat mij goed afleidde van mijn misselijkheid.

IMG_7070Helaas is de misselijkheid en hoofdpijn niet echt meer weg gegaan en moesten we afscheid nemen omdat ons weekendje nu echt voorbij was. Ik moest de parkeergarage uit dus ben een stukje verder gereden en heb daar de auto stil gezet om even mijn ogen dicht te doen en daarna veilig naar huis te rijden.