Fantastisch weekend

3 september 2018 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

IMG_7045Zaterdagochtend ben ik naar Boston gereden om daar Daniëlle te ontmoeten. Wij hebben eerst kaartjes geregeld voor whale watching en het aquarium en zijn gelijk het aquarium in gegaan. We hebben daar roggen geaaid en veel IMG_7053verschillende vissies gezien. Daarna zijn we gelijk op zoek gegaan naar wat te eten en hebben we lekker subway op. Na onze lunch zijn we verder gaan lopen over de freedom trail en hebben veel verschillende dingen van Boston gezien.

IMG_7103

Ook zijn we door het park gelopen waar je lekker je stukje rust had, buiten dat waren er veel artiesten en andere entertainers in het park dus hebben we onze ogen uitgekeken. We zijn nog door het stukje Beacon Hill gelopen en hebben genoten van Starbucks aan de rivier.

IMG_7130Toen was het toch echt tijd om richting auto te gaan en zijn we na een leuke dag Boston richting Maine gereden. (Het gezin van Daniëlle had daar een huisje en ik mocht een nachtje blijven). We hebben onderweg pizza gehaald en hebben deze op het strand opgegeten.

IMG_7141

Zondag zijn we vroeg opgestaan, onze wekker gaf 5.20 aan. We hebben onze kledingaan gedaan en zijn naar het strand gegaan om te genieten van de zonsopgang. We hebben buiten van een erg mooie zonsopgang mogen genieten ook een erg mooie wandeling gehad over de rotsen.

IMG_7261

Na ongeveer 1,5 á 2 uur kwamen we pas weer aan in het huisje. We hebben ons snel opgefrist en zijn naar Salem gereden, het heksendorpje waar in 1692 19 mannen en vrouwen zijn opgehangen omdat ze zogenaamde heksen zouden zijn. In Salem hebben we twee museum achtige dingen gedaan.

IMG_7274

De eerste was een live witchtrail in de rechtszaal gebaseerd op de echte vroegere documentatie vande rechtszaal. Daarna gingen we de kelder in waar ze een precieze kopie hadden van de cellen waar de heksen werden vastgehouden voordat ze opgehangen werden.

IMG_7281

Hier zagen we verschillende cellen groot en klein, mensen die rijk waren hadden veel ruimte en arme mensen hadden een cel waar ze alleen in konden staan en niet in konden bewegen. Het was rennen om op tijd te zijn bij de volgende maar ook daar kregen we een korte introductie en geschiedenis, hier mochten we ook de kelder in (jeej). Hier alleen kregen we in het kort het verhaal te zien.  We zijn nog kort over debegraafplaats gelopen en zijn we in de auto gestapt naar Boston.

IMG_7391

Het was rennen om op tijd te zijn bij de haven voor whale watching. We zijn de boot op gegaan en hebben een flink stuk gevaren voor we bij de juiste plek waren. Na een tijdje zoeken zagen we de eerste walvissen omhoog komen en hebben we genoten van vele walvissen die even hallo kwamen zeggen. We hebben hier een half uur rond gehangen en zijn daarna terug gevaren.

IMG_7418

Helaas was de terugreis minder dan de heenreis want de gehele terugreis heb ik zeeziek op de boot gezeten. Gelukkig was ereen aardige meneer die mij koud water aanbood en een meneer die met ons in gesprek ging wat mij goed afleidde van mijn misselijkheid.

IMG_7070Helaas is de misselijkheid en hoofdpijn niet echt meer weg gegaan en moesten we afscheid nemen omdat ons weekendje nu echt voorbij was. Ik moest de parkeergarage uit dus ben een stukje verder gereden en heb daar de auto stil gezet om even mijn ogen dicht te doen en daarna veilig naar huis te rijden.

IMG_7317

Ik heb een super weekend gehad!IMG_7175

1. Joke:
    3 september 2018
    Hoi Danique wat ben ik blij dat je het weer naar je zin hebt. Van zo'n super weekend word je van zelf vrolijk. Zo te zien lijkt het tot nu toe nog op 'n werkvakantie haha. Ik wens je nog heel veel plezier en geluk daar.
  2. Ron:
    3 september 2018
    Wat een topweekend...goed gedaan....sounds that you re doing great now.....keep it up...

PROUD OF YOU
  3. Inge:
    3 september 2018
    Zo! Weer een ervaring rijker...walvissen spotten. Echt gaaf hoor.
    Veel plezier nog.
  4. Mum:
    3 september 2018
    Wat een verwennerij, 2 verhaaltjes in 1 week!! Prachtige foto’s op het strand trouwens 😍
  5. Piet en toos:
    4 september 2018
    Ben je op vakantie,of werk vakantie,ja zo zie je wat,wat je in Nederland niet gauw zou zien,maar in ieder geval veel plezier.grt Piet en Toos.