Kerst in Aruba

31 december 2018 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

IMG_9356Je verlaat Boston vroeg in de morgen in je dikke sweater en warme kleding. Een paar uur later sta je te zweten in je t-shirt. Mijn wekker ging zaterdag om 5.15 en na ons allemaal aan te kleden zijn we rond 6.15 vertrokken richting het vliegveld. De vlucht ging soepel en vloog voorbij. De landing vond ik wat spannend er was namelijk veel wind dus leek het net een schommel. De landingsbaan was ook vlak bij het water dus zaten we al super laag en leken we in het water te landen. We verzamelden onze spullen en zijn met de auto naar het huis gereden. Onderweg keek ik mijn ogen uit want alle verkeersborden zijn net als die in Nederland en ook kregen we er wat regen bij. Ook rijden we langs domino’s en een bruna. Bij het huis gelijk in het zwembad gesprongen met de kids. In de avond nog even genoten van just dance en lekker op tijd naar bed.

IMG_9423Zondagochtend hebben we ontbeten met producten van de jumbo. Ja jongens en meiden ze hebben hier een jumbo ik moet daar echt even heen want geweldig. Nouja na het ontbijt was het zo ver en gingen we naar jumbo en intertoys. Thuis het zwembad in en lunchen en samen met de kids rainbow looms maken. Later op de middag zijn we naar het strand gegaan waar we de zonsondergang hebben gekeken, wat mooi is dat dan weer. In het donker nog even zwemmen en daarna weer naar bed.

20181224_141827Maandag hadden we lekker pannenkoeken voor ontbijt en daarna wilden we gaan zwemmen maar er zaten muggen in het zwembad, veel muggen, dus moesten we dat even uitstellen. Even later zijn we toch lekker gaan zwemmen om later op de middag naar een nieuw strand te gaan. Natuurlijk op het strand even zoeken naar krabben maar die waren helaas hier niet aanwezig. In de avond had ik een sleepover met de middelste, gezellig!

Dinsdag hadden we kerstochtend. Hier is het traditie dat ze allemaal een pyjama aan hebben en wat foto’s maken, dus dat hebben we gedaan. Er hoort dan ook een klein cadeautje bij voor de kids en zelfs ik werd een beetje verwend. Na het ontbijt zijn we naar baby beach gereden aan de andere kant van het eiland. Dit water was veel rustiger en er lagen bijna geen stenen op de bodem dus hebben we hier extra veel gezwommen. Hier lagen wel wat rotsen met krabben dus zijn we gaan krabben spotten en wat snorkelen om visjes te kijken. Na het maken van een cool zandkasteel was het langzaam aan tijd om terug naar het huis te gaan om nog even te zwemmen en in de avond nog genieten van lekker eten en verse cake met slagroom. Ik had het geluk om op kerst nog even met Daphne te kunnen bellen.

20181226_104618

Woensdagochtend hebben de oudste en ik eindelijk onze puzzel van 500 stukjes af gemaakt. Daarna zijn we gaan wandelen bij the rock formation waar de kinderen even flink hebben kunnen klimmen. Na een picknick en onze wandeling zijn we richting the natural bridge gereden. Dit was een bumpie ride in de auto maar het was zeker gaaf om te zien. We zijn nog naar de oude goud mijn gegaan en hebben daar een ijsje gegeten. De kids hebben thuis nog even gezwommen in het zwembad en daarna was het tijd voor diner. Na het diner hebben we met de hele familie een just dance battle gedaan.

20181226_114206Donderdag mochten we wat vroeger op want we gingen naar palm island. Dit is een resort eiland waar we begonnen met een erg goed ontbijt en daarna hebben de jongens en ik geziplined. Vervolgens zijn de jongens op pad gegaan en ben ik gaan snorkelen, gelukkig was het erg helder en heb ik veel mooie vissen kunnen zien. We hebben wat lunch gegeten en we hebben het kleine waterpark gehad met wat glijbanen. We hebben nog wat basketbal gespeeld en daarna ben ik samen met de jongens gaan snorkelen. Later zijn de jongens nog van alles gaan doen en ben ik met de jongste wat rond gaan lopen om dieren te vinden. We hebben krabben, flamingo’s, schildpadden, papegaaien, salamanders en een pelikaan gevonden. Helaas vliegt de tijd en was het tijd om terug te gaan. Op de boot terug naar het vaste land vielen wat kids in slaap dus die moesten naar de auto gedragen worden. We zijn terug gereden en hebben nog de zonsondergang gekeken om daarna te gaan avondeten thuis.

IMG_9619Vrijdag zijn we in een onderzeeër gegaan en hebben we verschillende vissen gezien en ook een schip op de bodem van de zee. Dat was weer een hele ervaring. We moesten alleen met een boot naar de onderzeeër en terug naar land. Op de heenweg was ik al helemaal onder de indruk van wat ik zag. Ik dacht namelijk een hoop zeewier te zien drijven. Toen de bruine vlek dichterbij kwam bleek het een schildpad te zijn en zo zag ik er nog twee. Dat is toch heel anders dan een schildpad zien in een aquarium. Na het onderzeeër avontuur zijn we thuis gaan lunchen en heb ik nog snel even kunnen videobellen. In de avond was ik alleen thuis met de kids en heb ik met alle drie een groot slaapfeestje gehouden in mijn kamer.

Zaterdag hadden we een relax dagje en begonnen we de dag met het strand. Hier hebben we nog wat gezwommen en football gespeeld in het water. Rond lunchtijd zijn we naar huis gegaan, maar eerst hebben we nog met zijn alle in het zwembad gezwommen en daarna wat geluncht. In de avond zijn we met zijn alle gaan uit eten om daarna de reis af te sluiten met een avondje bowlen. Dit keer was ik iets beter en won ik (maar wel mat de hekjes omhoog, want ik ben dus erg slecht in bowlen). We hebben nog een lekker ijsje op en zijn daarna wat spullen gaan inpakken thuis.

Zondag hebben we de laatste dingen ingepakt en rond 10.30 moesten we helaas afscheid nemen van het geweldige huisje. Even later was het ook tijd om afscheid te nemen van Aruba en een geweldige week vakantie. In de avond kwamen we weer aan in Boston en mochten we weer in onze eigen bedden slapen, maar dit keer wel in de kou. Ik ging dus van slapen met een airco naar slapen met een verwarmd deken.
Zondag was niet alleen de terugreis van een geweldig avontuur maar ook de dag dat ik al 5 maanden in de staten ben en dan realiseer je je wel even hoe snel de tijd wel niet gaat hier.

1. Inge:
    31 december 2018
    Wát een leuke foto's Danique, lijkt me een super weekje!! Enne de Jumbo, je had toch wel je Jumbo shirtje bij hè??!! Heel veel plezier met oud en nieuw en Happy New 2019!!
  2. Mum:
    31 december 2018
    Wat een superweek heb je weer achter de rug hè!! En nu op naar het nieuwe jaar, we kunnen serieus af gaan tellen tot we elkaar weer zien!!! Can’t wait ❤️😘❤️
  3. Joke:
    31 december 2018
    Wat ‘n ervaring vakantieganger😃😃😃nu op naar het nieuwe jaar en nieuwe avonturen. Fijne jaarwisseling en ‘n super cool jaar gewenst.
  4. Ron:
    31 december 2018
    What a great holiday....love the kids and your stories.....xxx
  5. Piet en Toos:
    31 december 2018
    Wat een prachtig verhaaltjes en wat zie je veel heel fijn we wensen je alle goede toe gr Piet entoos