Een moeilijke week

19 augustus 2018 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Zaterdag waren er vrienden van het gezin nog langs en zondagochtend zijn ze weer naar huis gegaan. Ik ben zondagmiddag weer voor een wandeling gegaan in het bos achter ons.

IMG_6588Maandag begon dan mijn eerste dag alleen. Het was wat slecht weer hier dus zijn we in de ochtend naar de bibliotheek gegaan de jongens hebben flink veel boeken gevonden om weer te kunnen lezen. Na de lunch zijn we wat gaan knutselen.

Dinsdag zou het ook slecht weer worden dus ben ik met de jongens een ochtend gaan minigolven. Hier zijn we flink lang mee zoet geweest en toen we buiten kwamen was het warm en scheen de zon. We besloten

IMG_6590 dan ook om in de middag te gaan zwemmen. In de avond ben ik met twee andere au pairs uit het dorp naar de mall gegaan en heb ik weer een sketchbook gekocht. (TEKENEN!) en hebben we een ijsje gegeten bij de ben en jerry winkel.

IMG_6635Woensdag heb ik de jongens mee genomen naar een rescued animal farm. De jongens waren erg stoer en hebben een krokodil,, bearded dragon, uil en een schildpad geaaid. Ze hebben zelf een slang vastgehouden en een chinchilla op hun hoofd gehad. Ik zelf hield het op aaien van een krokodil, slang, uil, bearded dragen enchinchilla. We hebben onze lunch op in de auto en zijn toen naar huis gegaan om met waterballonnen te gaan spelen. We hebben ze allemaal op het trampoline gegooid en gesprongen, daarna zijn we het zwembad in gesprongen. De oudste had een playdate dus kon ik even met de middelste wat alone time hebben en dat kon hij wel waarderen. De kinderen liepen in de avond mijn kamer binnen en zagen mijn tekeningen dus besloten ze een comic book te maken.

IMG_6665

Donderdag zijn we begonnen aan ons comic book en hebben we in de ochtend getekend met zijn alle. Daarna was het lunch en het zwembad in omdat het een redelijk warme dag was. We hebben in de middag ook snowcones gemaakt.

Vrijdag had ik een vrije dag en stond er op de planning om met Daphne, Pam, Colin, Ron en Anja te gaan facetimen. Even later hebben we ook met mama een gesprek gehad en was het 1 groot FaceTime feest. Ik heb tot redelijk laat met ze allemaal kunnen bellen en het was fijn om ze weer even te IMG_6677zien.

Helaas is het au pair leven niet alleen maar leuk en gezellig. Deze week had ik het erg moeilijk met thuis missen. Het begon met dromen over de tijd dat ik weer thuis zou komen en langzaam aan kreeg ik het steeds moeilijker. Ik wilde niet per se naar huis maar miste wel mijn vrienden en had er moeite mee dat ik ze alleen op FaceTime zou zien komend jaar. Daarbij moeten de kinderen ook erg aan mij wennen dus loopt dat ook wat moeizaam. Gelukkig steunen mijn host parents mij heel erg en helpen mij. Ik heb wel besloten dat facetimen leuk is maar dat ik niet meer met zo veel mensen tegelijk ga facetimen. Het was voor mij heel moeilijk om iedereen zo te zien en en minder goed tussen te komen dan 1 op 1. Ik heb deze week ook veel met iedereen kunnen videobellen en zal dit misschien wat minder doen komende tijd, al kan ik het super waarderen dat iedereen tijd maakt om met mij te bellen.

Zaterdag en zondag heb ik vooral gefocust om het positieve hier te zien. Ik ben gaan zoeken naar leuke dingen hier in de buurt en dingen die ik wil zien en bezoeken. Pam en ik hebben dan ook besloten om samen naar Disney en Universal te gaan in Florida en hebben hier zaterdag tot laat over gebeld. Dit gaf mij weer veel positiviteit en ik ga er weer vol tegenaan komende week.

1. Inge:
    20 augustus 2018
    Inderdaad lastig, als je familie en vrienden weer ziet maar toch zo ver weg zit. Goed dat je de positiviteit op zoekt.
    Je moet zelf ook wennen om je plek te vinden in dit grote avontuur. Ga zo door Danique, en bedenk; alles komt altijd goed!!
    Succes!
  2. Ron:
    20 augustus 2018
    You go girl....miss you too...
  3. Mum:
    21 augustus 2018
    Ik ben hartstikke trots op je, je doet het hartstikke goed!! Ik had al gelezen dat het gebruikelijk is dat je na 3 weken een dip krijgt, maar heel goed van je dat je positief probeert te blijven!! 😘
  4. Oma:
    21 augustus 2018
    Het gaat jou zeker lukken ik weet het zeker want jij bent ‘n kanjer👍💪