New York

1 augustus 2018 - New York City, Verenigde Staten

Gisteravond lag ik rond 21.00 in bed. In Nederland was het inmiddels nacht maar ik heb nog lang in bed gelegen voordat ik in slaap kwam en was er ook nog niet moe genoeg voor. Mijn bed kraakt zo erg dat ik erg stil moet liggen en Ik slaap samen met een meisje uit Oostenrijk op de kamer die ik niet wakker wil maken met mijn bed.

Rond 5 uur in de ochtend werd ik wakker en heb ik genoten van het mooie uitzicht om even later terug in te doezelen. Om 6 uur moest mijn roommate eruit om haar klassen te gaan volgen en mijn wekker ging een half uur later pas. Ik ben mij gaan aankleden om samen met de andere Nederlandse meiden te gaan ontbijten (was een zeer goed ontbijt). Even later waren we onderweg naar onze klas om de hele ochtend CPR te leren en andere EHBO dingen. We hadden gelukkig een grappige leraar dus was de les goed te doen.

In de klas en eromheen leer je steeds meer andere meiden kennen van overal over de wereld en met veel maak je ook even een praatje. Zo hebben we dan ook een deel van de lunch gezeten om even later naar onze kamer te gaan om ons voor te bereiden voor onze middag in New York.

Als je zo naar de stad rijd krijg je steeds meer een besef van waar je nu eigenlijk bent. De huizen worden groteren groter en wij kijken onze ogen uit. We rijden New York Manhattan binnen en alles is 20x groter en hoger. De telefoons komen tevoorschijn en er worden flink veel foto’s gemaakt in de bus. Alles wat er in mijn hoofd omgaat is: “this is so unreal” ik kan niet geloven dat ik ergens ben waar ik zo lang alleen foto’s van gezien heb. Je praat erover met de meiden maar gelooft het niet.

IMG_5980Eenmaal in New York maken we eerst een stop bij the statue of liberty ver weg maar we hebben hem gezien. Even wachten op de bus en door naar 9/11 memorial. Dat maakte even een flinke indruk op ons en komt het allemaal dichtbij. We hebben van onze tour guide alle ins en outs gehoord van de stad.

Rond 6 uur hadden we vrije tijd met de gedachte

IMG_6102

om bovenin Rockefeller center te gaan staan maar in verband met tijd ging dat niet door. Dan maar naar times square en Starbucks. Het werd ook wel avond dus was het tijd om op zoek te gaan naar eten. Dat is een hele opdracht in New York, maar we vonden gelukkig na een tijdje Joe’s pizza en hebben we een super lekkere pizza op.

IMG_6126

Daarna nog wat gezien en gelopen om om 9 uur weer in de bus te zitten richting de campus. Die busrit was redelijk zwaar aangezien je nog niet helemaal in het Amerikaanse tijdritme zit en we dus best moe waren.

Zelfs al liep ik vanmiddag door New York lijkt het allemaal nog zo nep. Alsof ik iemands vakantiefoto’s aan het kijken ben en in de computer zit, maar de gedachte van in Amerika zijn is nog steeds niet binnen.

De rest van de week heb ik vooral lessen dus dat is geen hele leuke info. Kan dus even duren tot de volgende online komt.

1. Opa:
    1 augustus 2018
    Leuke groep meiden zo te zien😃
  2. Joke:
    1 augustus 2018
    Super zeg, snap wel dat het onwerkelijk is maar je bent er wel.👍😃👍
  3. Mum:
    1 augustus 2018
    Ben je ook in het Ground Zero museum geweest? Mooie foto’s, je ziet er heel blij uit! 😍
  4. Oma:
    2 augustus 2018
    was leuk dat we je even gesproken hebben en succes bij het gezin a.s weekend. Ben benieuwd naar je volgende blog en foto’s